پارک ملی تامان نگارا | تماشای انواع گونه های استوایی در مالزی
نوشته شده توسط : badsa

پارک ملی تامان نگارا در سالهای ۱۹۳۸ و ۱۹۳۹ تحت نام پارک ملی جورج شاه ۴ در مالزی با وسعتی بیش از ۴۳۴۳ کیلومتر مربع افتتاح شد. بعد از استقلال کشور مالزی به نام امروزی تغییر یافت که در زبان بومی مالایی بمعنای پارک یا جنگل ملی می‌باشد.

خصوصیات پارک ملی تامان نگارا

از ۱۳۰ سال قبل تاکنون گردشگران زیادی را به خود دیده است. گفته می شود این جنگل یکی از قدیمی‌ترین جنگل های استوایی-بارانی در جهان است. بخش عمده پارک ملی تامان نگارا Taman Negara حدفاصل ۷۵ تا ۳۰۰ متری سطح زمین قرار گرفته است و این سرسبزی و گیاهان تا بالای قله کوه تاهان Mount Tahan کشیده شده است شما میتوانید با انتخاب تور مالزی شرایط بازدید از این مکان را برای خود فراهم بسازید.

پارک ملی تامان نگارا 

پارک ملی تامان نگارا

 

پارک ملی تامان نگارا اولین و قدیمی ترین منطقه حفاظت شده رسمی در کشور مالزی می باشد. این جنگل در سه محدودهٔ ایالتی گسترده شده‌است : پاهنگ ، کلانتان و ترنگانو. این جنگل در ایالت پاهنگ بیشترین وسعت را دارد که بالغ بر ۲۴۷۷ کیلومتر مربع می‌باشد. بقیه وسعت پارک به ترتیب شامل ۱۰۴۳کیلومتر مربع برای ایالت کلانتان Kelantan و ۸۵۳ کیلومتر مربع برای ایالت ترنگانو Terengganu می باشد.

ساکنین پارک ملی تامان نگارا

در نزدیکی پارک ملی تامان و در داخل آن افراد بومی زیادی زندگی میکند. مردمیکه در منطقه Batek زندگی می‌کنند، از قبیله نگریتو Negrito هستند و بسیار شبیه به مردمان جزایر آندامان، فیلیپین، اندونزی و گینه نو هستند. تعداد دیگری از افراد بومی که در اینجا زندگی می‌کنند از نسل انسان های غارنشین و کوتاه قد هستند که معمولا به صورت خانوادگی - تشکیل شده از ۱۰ تا ۳۰ خانواده - در کنار هم زندگی می‌کنند.

تصویری از استراحتگاه های پارک ملی تامان نگارا 

تصویری از استراحتگاه های پارک ملی تامان نگارا

 

انواع تفریحات در پارک ملی تامان نگارا

فعالیت هایی که می‌توانید در پارک تامان انجام دهید بسیار زیاد است، راه رفتن بر۱۱ پل‌ معلق که در ارتفاع ۴۰ متری از سطح زمین قرار دارند، جنگل ‌نوردی به سمت منطقه بوکیت تِرِسِک Bukit Teresek با ارتفاع ۳۳۴ متر از سطح زمین و منطقه ای کاملا بومی، تیراندازی سریع، رودخانه و قایق نوردی، اکتشاف و بازدید ازغارها ، شنا، ماهی گیری، کوه‌نوردی، جنگل‌نوردی در شب و ... همگی از فعالیت‌هایی هستند که در پارک ملی تامان نگارا برای بازدیدکنندگان تور مالزی در نظر گرفته شده است.

تصویری از گردشگران در پارک ملی تامان نگارا 

تصویری از گردشگران در پارک ملی تامان نگارا

 

گیاهان و جانوری پارک ملی تامان نگارا

جانوران و گیاهانی که در این پارک زندگی می‌کنند، شامل تعداد زیادی از گیاهان و درختان بلند، حشره ها، پرنده، خزنده، گونه های کمیاب ماهی های آب شیرین و پستاندار در اینجا در کنار هم زندگی می‌کنند. البته اینکه گونه های جدید پستانداران نظیر خوک خرطوم دراز مالایی،کرگدن سوماترایی، فیل آسیایی، گاومیش، گاومیش یا گاو وحشی، گوزن سمبر، آهوی ، خوک وحشی و سنجاب غول پیکر سیاه در پارک ملی تامان نگارا زندگی می‌کنند.

تصویری از حیوانات پارک ملی تامان نگارا 

تصویری از حیوانات پارک ملی تامان نگارا

 

  • از گونه میمون‌ها نیز نوعی بوزینه دم دراز، میمون سیاه چرده، گیبون سفید دست و سیامانگ در این پارک زندگی میکنند.
  • از دسته گوشت‌خوارها نیز پلنگ، ببر مالایی و گربه طلایی و سمور در اینجا هستند.
  • از دسته پرندگان که در اینجا زندگی می‌کنند می‌توان به عقاب ماهی‌خوار، مرغ سفید سینه، کبوتر سبزبال، قرقاول، طاووس اشاره کرد.
    حشره ها انواع زالو، عنکبوت، ساس، کنه، مورچه و عقرب نیز در پارک تامان نگارا Taman Negara دیده می‌شوند.
  • گونه های گیاهی نیز نظیر نخل، خزه، سرخس، قارچ، گلسنگ، ارکیده و ... در اینجا روییده شده اند.
چگونه به پارک ملی تامان نگارا برویم؟

بهترین و ارزانترین راه برای رسیدن به پارک تامان استفاده از اتوبوس است.قابل ذکر است که با تاکسی و ماشین هم میتوانید به این پارک برویدودر صورت استفاده ار اتوبوس در ایستگاه جرانتوت jerantut نزدیکترین شهر به این پارک پیاده شوید.

تصویری از گردشگران پارک ملی تامان نگارا 

تصویری از گردشگران پارک ملی تامان نگارا

 

آدرس پارک ملی تامان نگارا

Pahang, Malaysia کوالالامپور, مالزی

ساعت بازدید از پارک ملی تامان نگارا

بهترین زمان برای بازدید از  این پارک ساعت ۹ صبح تا ۵ بعداز ظهر است.

شما میتوانید با انتخاب و رزرو تور مالزی سفر لذت بخش را برای خود و عزیزانتان فراهم کنید.برای کسب اطلاعات ببیشتر در خصوص این سفر با همکاران ما در بادساگروپ در تماس باشید.

منبع:ویکی پدیا





:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: